آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir

یک سری جداول کارگاهی شامل گزارش روزانه و هفتگی کارگاه و جداول مربوط به پرسنل - ماشین آلات - هزینه ها و ... با فرمت پی دی اف را از طریق لینک زیر دانلود نمایید ...

لینک دانلود:

http://s1.picofile.com/file/6286530180/jadavel_kargahi.pdf.html



آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir

تنها نقطه‌مشترك بين موضع دولت و شهرداري نسبت به متن طرح‌تفصيلي تهران، روي «بافت‌‌فرسوده» اين كلان‌شهر قرار گرفته، طوري كه اين تفاهم اكنون منجر به تدوين بسته تشويقي سال91 مختص سرمايه‌گذاري در مناطق فرسوده پايتخت شده است.



ادامه مطلب

آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir

رتبه بندی

شرکت متقاضی پس از مطالعه کلیه آیین نامه های مصوب معاونت راهبردی ، می بایست باتوجه به شرایط شرکت اقدام به دریافت پایه و رشته موردنظر نماید .

 



ادامه مطلب

بعد از موضع گیری شهرداری درمقابل سماجت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران درباره ضرورت حضور چهار مهندس ناظر برای ساختمانهایی که مشمول طرح شناسنامه فنی ساختمان نمی شوند،این نهاد بالاخره از نقطه نظر خود کوتاه آمد و تن به پیشنهاد سازمان نظام مهندسی داد ،بدین ترتیب از اول اردیبهشت ماه سال جاری، ساختمانهای بالای 1500 متر مربع در استان تهران دارای چهار ناظرمی شوند.

 



ادامه مطلب

پژوهشگران دانشگاه آزاد با همکاری دانشگاه الزهرا و فردوسی مشهد با استفاده از کاتالیزور دوستدار طبیعت موفق به ضدآب کردن مصالح ساختمانی شدند که ضمن آن ساختمان‌ها را در برابر اشعه ماورا بنفش مقاوم می‌سازد.



ادامه مطلب

از تاریخ ۱/۵/۹۱ کلیه ضرایب بیمه قراردادها حذف و به جای آن پیمانکاران مطابق لیست ارسالی مفاصا اخذ می نمایند 

 

ماده۱۴ـ سازمان تأمین اجتماعی موظف است حق بیمه کارکنان قراردادهای ارائه خدمات اجتماعی پیمانکاران طرحهای عمرانی و غیرعمرانی با مصالح یا بدون مصالح را بر مبنای فهرست ارائه شده توسط پیمانکاران دریافت نماید. اعمال هرگونه روش دیگری غیر از روش مندرج در این ماده ممنوع است.

تبصره ـ در صورت عدم ارسال دقیق فهرست توسط پیمانکار و عدم انجام تعهدات، طبق ماده (۱۴۸) قانون کار [4]مصوب ۲۹/۸/۱۳۶۹ مجمع تشخیص مصلحت نظام و مواد (۲۸) و (۲۹) قانون تأمین اجتماعی [5] مصوب ۳/۴/۱۳۵۴ و اصلاحیه‌های بعدی آن و شکـایت نیروی کار، سازمان تأمین اجتماعی براساس قانون تأمین اجتماعی با پیمانکار برخورد می‌کند.


 

(بنقل ازhttp://aspt.ir)


 



ماده ۸- در ماده (۱۰۴) قانون مالیاتهای مستقیم مصوب ۰۳/۱۲/۱۳۶۶ و اصلاحات و الحاقات بعدی آن، عبارت «پنج درصد (۵%) آن به عنوان علی الحساب مالیات مؤدی (دریـافت کننـدگان وجـوه) کسر و ظرف سی روز»حـذف و عـبارت «سـه درصـد (۳%) آن به عنوان علی الحساب مؤدی (دریافت کنندگان وجوه) کسر و تا پایان ماه بعدی» جایگزین  می گردد.

 

 

بنقل ازhttp://aspt.ir


 



آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir

مجموعه پرسش‌ها و پاسخ‌ها در امور پیمانکاری

  با توجه به پرسش های مکرر دستگاه های اجرایی، مهندسان مشاور و پیمانکاران در مورد ضوابط ابلاغی در امور قراردادهای پیمانکاری و با هدف جلوگیری..... 


ادامه مطلب

آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir

فایل زیر شامل فرمهای متره خاکبرداری و دو نوع لیستوفر برای متره آرماتور ستون و تیرها می باشد که می توان بر اساس سلایق مختلف ازهر یک از این نمونه ها استفاده نمود.

با سلام

به استحضار می رساند این وبلاگ از این تاریخ بروزرسانی نخواهد شد و شما می توانید برای بهره برداری از امکانات و اطلاعات از این پس به آدرس www.tadbirtehran.ir مراجعه نمایید.

لازم به ذکر است گروه تدبیر تهران به منظور راحتی بیشتر کاربران برای دانلود مطالب و نیز سهولت دسترسی به فروشگاه و خرید آن لاین در سایت www.tadbirtehran.ir  جدید ترین امکانات موجود را به کار برده است

تمامی مطالب سایت www.tadbirtehrsn.ir توسط کارشناسان با تجربه در واحد تولید محتوی تهیه می گردد و از کپی نمودن مطالب سایرین بدون ذکر منبع جلوگیری شده است .

دوره آموزشی متره و برآورد به صورت offline در آدرس فوق به صورت روزانه در حال برگزاری می باشد

برای اطلاع از آپ دیت های روزانه این سایت در کانال تلگرام این گروه به آدرس https://telegram.me/tadbirtehran عضو شوید.

شما را به بازدید از این سایت دعوت می نماییم .

با تشکر مدیر مسئول سایت www.tadbirtehran.ir

 

دانلود نمونه فرمهای متره۱

فایل زیر یک نمونه کامل متره بتن فونداسیون بهمراه صورت جلسه و فایل اتوکد آن می باشد:

دانلود نمونه فایل متره فونداسیون به همراه صورت جلسه مربوطه

فایلهای زیر دو نمونه فرم متره اسکلت فلزی اعم از صنعتی و ساختمانی می باشد:

دانلود نمونه فرمهای برآورد اسکلت فلزی (لیستوفر اسکلت فلزی)

فایل نمونه فرم ریز متره و لیستوفر و خلاصه متره و مالی :

دانلود فایل نمونه فرم ریز متره ولیستوفر و خلاصه متره و مالی   لینک ۲

نکته: برای هر یک از فصول در ریز متره و مالی در اکسل شیتها مجزا تشکیل می گردد

دانلود فرمهای خام متره و برآورد،لیستوفر ،تعدیل بصورت پی دی اف

آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir
 



آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir

روش سقف سازی تیرچه و بلوک ترکیبی است از دو روش پیش ساخته و بتن درجا که در این روش مزایای پیش ساختگی ....



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:اصطلاحات کارگاهی ,آب بندی ,عمران,استخدام,لیستوفر,سازه,کارگاه,متره,رئیس کارگاه, مسئول فنی, مسئول اجرا,, | 14:56 | نویسنده : علی شیرازی - احسان کیایی

آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir

آب بندی : جلوگیری از نفوذ آب یا رطوبت
آب بندی : دوغاب ریزی بر سطح رجها
آب بندی : عایق نفوذ نا پذیر
آب چین : دوقاب ریزی اجرکارها با ملات ماسه و سیمان یا مانند ان
....................



ادامه مطلب

سنگ های نیمه شفاف :
سنگ های نیمه شفاف فقط یک توده مصالح ساختمانی شفاف نیستند. ولی گذشته از ....



ادامه مطلب

آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir 

به طور کلی و براساس یک تعریف عمومی ، بتن های سبک دارای وزنی کمتر از 1840 کیلو گرم برمتر مکعب مي باشند . بتن های معمولی ( سنگین ) عموما وزنی بالاتر از 2400 کیلوگرم درهرمترمکعب دارند . بتن های سبک متعارف عموما کمتر از 1000 کیلوگرم در هر متر مکعب وزن دارند یعنی سبک تر از آب هستند و برروی آن شناور باقی می مانند .

و کاربرد بتن های سبک ...



ادامه مطلب

مقدمه
طراحی معماری به نیازمند است تا پاسخگوی یک عملکرد مناسب باشد. پلکان وسیله معمول دستر در بین طبقات ساختمان است.پلکان روشها و سیستمهایی را باید طوری ساخت که امکان دسترسی اسان و راحت ساده و ایمنی را توسط پله ها به بالا و پایین فراهم سازد.
● تعریف پله
پلکان یک راه ارتباطی است که ...



ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:دیوار برشی, اسکلت بتنی,سازه,مهندسی عمران,بتن,بتن آرمه,لیستوفر,متره,مهندس اجرا,رئیس کارگاه,استخدام,دفتر فنی, | 14:44 | نویسنده : علی شیرازی - احسان کیایی

آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir

نیروهای جانبی مؤثر بر یک سازه ( در اثر باد یا زلزله ) به طرق مختلف مقابله می شود که اثر زلزله بر ساختمانها از سایر اثرات وارد بر آنها کاملا متفاوت می باشد . ویژگی اثر زلزله در این است که ...



ادامه مطلب

آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir

بعد از پیاده کردن نقشه و کنترل آن در صورت لزوم اقدام به گود برداری مینمایند . گود برداری برای آن قسمت از ساختمان انجام میشود که ...



ادامه مطلب
میراگرهای ویسکو الاستیک در بسیاری از کشورها همچون ایالات متحده، ژاپن، تایوان، مورد آزمایش واقع شده اند و در تعدادی از ساختمانهای بزرگ همچون مرکز تجارت جهانی نیویورک، کلمبیا سنتر، برج دوقلوی سی ونت و...  به صورت موفقیت آمیزی مورد استفاده واقع شده اند.  در ابتدا از این میراگر جهت مقابله با باد استفاده می شده است، اما با تحقیقات حاصله در طول سالیان اخیر، استفاده از این میراگرها در ساختمانها جهت مقابله با زلزله نیز مورد توجه واقع شده است.

  



ادامه مطلب
ابتدا دلایل استفاده از صفحه كف ستونی و بولت را توضیح می دهیم :
ستونهای یك ساختمان اسكلت فلزی، نقش انتقال دهنده بارهای وارد شده را به فونداسیون (به صورت نیروی فشاری، كششی، برشی یا لنگر خمشی) به عهده دارند.  در این میان، ستون فلزی با صفحه ای  فلزی كه از یك سو با ستون و از سوی دیگر با بتن درگیر شده است روی فونداسیون قرار می گیرد.

 



ادامه مطلب

موزاییک یکی از پر کاربردترین مصالح ساختمانی می باشد ولی ...



ادامه مطلب

آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir

سیمان ها مواد چسبنده ای هستند که قابلیت چسباندن ذرات به یکدیگر و بوجود اوردن جسم یک پارچه از ذرات متشکله را دارند .

سیمان در بتن کاربرد دارد و وظیفه آن صرفا چسباندن دانه ها ...



ادامه مطلب
آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir
امیدوارم نکات زیر در همه جا رعایت شوند تا سلامت و ایمنی دست اندرکاران ساختمان تامین گردد. لازم به ذکر است که وظیفه مهندسین ناظر تنها نظارت بر امور فنی ساختمان نمی باشد بلکه بازرسی ایمنی کارگاه نیز از وظایف آنها می باشد.

 بندهایی از مبحث 12 مقررات ملی ساختمان ...



ادامه مطلب

آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir

۱. برای اندازه گیری عملیات خاكی در متره و برآورد از واحد متر مكعب استفاده می شود.

۲. آجر خطائی ، آجری است كه در اندازهای ۵×۲۵×۲۵ سانتیمتر در ساختمانهای قدیمی برای فرش كف حیاط و غیره بكار می رفت.



ادامه مطلب

۱) کارگران کارگاه‌های ساختمانی باید مجهز به کلاه و کفش ایمنی باشند و بسته به شرایط ....



ادامه مطلب

بیل گیتس

چنانچه شما در موقعیت یک مدیر هستید ممکن است با دانستن این چند نکته موثرتر عمل کنید.


 



ادامه مطلب

خاکبرداری

بالاخره قدمی برای کاهش تلفات خاکبرداری ناشی از عدم اجرای صحیح سازه نگهبان که بر اثر فشار کارفرما به ناظر برای عدم اجرا و یا عدم اجرای صحیح سازه نگهبان ایجاد می گردید توسط نظام مهندسی برداشته شد.

به اطلاع مي­رساند، نظر به حساسيت امر تخريب و گودبرداري، ناظران محترم موظفند حداقل 72ساعت قبل از شروع عمليات مذکور، موضوع را جهت بازديد بازرسان سازمان، وفق مفاد بند 13-7 مبحث دوم مقررات ملي ساختمان (نظامات اداري) به دفتر کنترل ساختمان سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران اطلاع دهند. در همين راستا فرم مربوطه تهيه گرديده که لازم است ناظران محترم قبل از انجام عمليات فوق نسبت به تکميل و ارسال آن اقدام لازم را معمول فرمايند. خاطر نشان ميسازد اجراي عمليات فوق بدون ایمن سازی و اجرای سازه نگهبان تخلف محسوب شده و موضوع از طريق شوراي انتظامي استان پيگيري خواهد گرديد.۰۲/۱۰/۱۳۹۱
فرم اعلام شروع عملیات گودبرداری

http://www.tceo.ir/ContentViewer.aspx?DataID=845


 



آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.irچک لیست

بمنظور کنترل متره و برآورد انجام شده در یک ساختمان چک لیستی تهیه گردیده که با کمک آن می توان از تجمیع در متره پروژه تا حدودی اطمینان حاصل کرد.

دانلود چک لیست متره و برآورد ابنیه ساختمان

دانلود فایل اکسل چک لیست متره و برآورد ابنیه ساختمان


 آدرس جدید وب سایت ما:   www.tadbirtehran.ir



۱-دستورالعمل تعيين دامنه قيمت هاي متناسب پيشنهادي در مناقصات يك مرحله اي و دو مرحله اي مورخ ۱۴/۸/۱۳۹۱ به شماره ۶۵۶۶۳-۱۰۰ 

مناسب ترین قیمت پیشنهادي: پیشنهادي است که در آن سه عامل قیمت، کیفیت و زمان به صورت توام و در حالت بهینه در نظر گرفته شده باشد، به نحوي که آن پیشنهاد حداقل الزامات هر یک از سه مولفه را به صورت منفرد و سرجمع محقق کند.

۲-دستورالعمل رسيدگي به شكايات قانون برگزاري مناقصات

(دانلود از معاونت برنامه ریزی ریاست جمهوری)


 



 

معضلی که پیمانکاران طی دو سال اخیر با آن مواجه هستند سونامیهایی است که ناگهانی 
بر سر قراردادهای یکطرفه منعقدشده فرود می آید و هر شرکتی بنا به مقتضیات و وضعیت پروژه
 از این وضعیت بی نصیب نبوده است.راههای برون رفت از آن نیز به عدد مشاوران و کارفرمایان
 متفاوت است.ولی آنچه برای همه واضح و مبرهن است بخشنامه های معاونت راهبردی
(راه بر دی!)در این خصوص است که شاید مرهمی بر قسمتی از این آلام و در پاره ای از موارد 
نوش دارو پس از ۴۶ یا ۴۸ شدن باشد صادرمی گردد که در ذیل دو راهکار برای قراردادهایی که 
شامل تعدیل نمی شوند آورده شده اند.
 
سال ۸۹و۹۰-افزایش قیمت حامل های انرژی و سوخت
 برای قراردادهایی که مهلت ارائه پیشنهاد آنها از سوی پیمانکار قبل از تاریخ ۲۷-۹-۱۳۸۹ بوده باشد
(قراردادهای فاقد تعدیل)و این بخشنامه تنها تا پایان سال ۹۰معتبر می باشد. در این بخشنامه پیش فرض 
تورم سه ماهه دیده شده از جانب پیمانکاران در زمانقیمت دهی ۳درصد! در نظر گرفته شده 
که این عدد از تعدیل ابلاغی کسر می گردد.
(که در نظر گرفتن این پیش فرض هزار اما و اگر را در این شرایط و داشتن حداقل 
علم غیب برای پیمانکاران را می طلبد)
 با اعمال قانون هدفمندكردن يارانه ها در پيمان هاي فاقد تعديل
 
سال ۹۱-افزایش قیمت ارز
دانلود:نحوه جبران آثار تغيير قيمت ارز در پيمان هاي 
 فاقد تعديل در سال۹۱